Tuesday, September 7, 2010

Salut, Strasbourg!

Dragilor,

Sunt la Strasbourg si imi place foarte mult dupa primele 7 zile. Dificil inceputul. Toate restaurantele si hotelurile inchise intre ora 16:00 si 19:00. :| Un mic soc cand am vazut adevarata marime a camerei, dar acum m-am obisnuit cu ea. E super sa ai propria baie chiar daca seamana cu una de tren (:D) ca e libera de cate ori am nevoie de ea! Am o priveliste frumoasa de la etajul doi de unde stau, jaluzele si geam termopan! Pentru frigider am facut cumparaturi sanatoase ca sa arate ca acasa. Ieri mi-am gatit o supa de pui si mi-a luat 30 de minute sa ma prind cum functioneaza plita aceea electrica din bucatarie! Apoi inca o ora sa imi dau seama de ce avea gust de mancare de regim. Nu pusesem sare! Bine a gandit-o Creanga pe aia cu "te iubesc ca sarea in bucate".

La facultate am mers inca de miercuri cu ceilalti 10 studenti erasmus pentru cursuri de franceza ca limba straina. Din cei 11 suntem 8 romani. E tare amuzant! Si profele si studentii care s-au ocupat de noi au fost foarte simpatici si grijulii. Cu studentii francezi am vizitat orasul si am facut un picnic intr-un parc. Tot ei ne-au ajutat sa ne facem abonamente de tramvai si autobuz. 22 euro. :D

Eu inca nu am internet in camera si cobor din cand in cand in "sala TV" ca sa il accesez de pe contul altcuiva. Pentru asta si multe alte lucruri cum ar fi pranzul la restaurantul universitar, reducere la costul cazarii etc. asteptam pana la mijlocul lui septembrie cardul de student. :)

Luna asta se organizeaza foarte mute evenimente pentru studenti, in special pentru straini - cam 8000 din totalul de 42000 de studenti din oras. Mai devreme m-am inscris si eu sa particip la o seara la muzeul de istorie, la o vizita in Parlamentul European si la un tur al cartierului imperial, urmat de o croaziera pe Ill, raul peste care sunt foarte multe poduri in orasul asta!

Vremea a tinut cu noi. E super aici la 23 de grade si cer senin. Am fost avertizata ca la mijlocul lui octombrie ma pot astepta la ninsoare.

Maine este deschiderea anului la mine la facultate. Maine ii intalnesc si pe colegii mei francezi. :)

Va pup cu drag!


Asculta mai multe audio Muzica

1 comment: